ŠŤAVA do HORECA

Ivana Havranová

Experzíta: HR a leadership

Ivana vyštudovala obchod a hotelierstvo. Tvrdí, že hoteliérstvo je jednou z najkrajších profesií, pretože jeho poslaním je prinášať ľuďom radosť. 25 rokov pôsobila na vrcholových manažérskych pozíciach, z toho 11 rokov viedla 4* hotely. Do manažmentu hotelov priniesla program kontinuálneho vzdelávania a projekt budovania firemnej kultúry hotelového zariadenia. Práca s ľuďmi v hospitality je jej vášňou. Verí, že aj úspech s ľuďmi má svoj systém a o výsledkoch rozhodujú vedomosti, zručnosti a postoje, ktoré si líder osvojí. Pred 13 rokmi založila vzdelávaciu spoločnosť Expertklub, kde učí lídrov princípom lídershipu a práci na rozvoji vlastného potenciálu.

Za rok 2023 bola ocenená agentúrou Learning & Development Awards ako kouč roka, a preto nie je prekvapením, že do projektu ŠŤAVA do HORECA prináša inovatívne formy práce s ľuďmi.

V rámci svojej expertízy sa zameriava na oblasť zlepšovania kvality služby, lídershipu, osobnostný rozvoj lídrov a budovanie úspešných tímov. Okrem toho je tu pre tých, ktorí chcú pracovať na nových víziách a tvoriť odvážne projekty.

Katarína Lukáčová

Experzíta: Business mentoring

Katarína celý život pôsobila v obchode v komerčných firmách v zameraní na vzdelávanie alebo hospitality. Má za sebou 20 rokov na manažérskych pozíciách, z toho 7 rokov na obchodno-marketingovom oddelení v najväčšej firme v cestovnom ruchu na Slovensku. 5 rokov z toho bola riaditeľkou pre obchod a marketing hotelov v najväčšej slovenskej hotelovej sieti, čo ju naučilo, čo je zodpovednosť za výsledky a ako intenzívne na tom treba pracovať. Porozumela tomu, ako veľmi dôležité je mať systém a poriadok v procesoch, mať nastavené softvéry, rozumieť sa číslam, neprestať inovovať a mať jasno v stratégii. Založila svoju vlastnú firmu EHM a stala sa jednou z odborníkov aj pre ŠŤAVA do HORECA.

V rámci svojej expertízy sa zameriava na obchodné stratégie, plán riešenia na reštart tržieb, nastavenie obchodných procesov vo všetkých segmentoch s cieľom zvyšovania tržieb a profitability v predaji. Je tu pre tých, ktorí rozumejú tomu, že iné výsledky sa dajú dosiahnuť len iným prístupom k práci a sú odhodlaní byť príčinou tejto zmeny na svojich hoteloch.

Iveta Hrabovská

Experzíta: Marketing na LinkedIn

Iveta Hrabovská je autorka projektu ŠŤAVA do HORECA a zároveň aj autorka unikátneho projektu Gentlejam.

Jej expertíza je marketing so špecializáciou na sociálnu sieť LinkedIn, kde sa za posledných 3 rokov etablovala ako jedna z popredných odborníčok na osobnú a firemnú značku. S bohatými skúsenosťami z rôznych oblastí digitálneho marketingu sa rozhodla sústrediť práve na LinkedIn, ktorý považuje za kľúčový nástroj pre profesionálne budovanie vzťahov a rast biznisu.

Iveta pomáha optimalizovať firmám ich prítomnosť na LinkedIne, od tvorby atraktívnych profilov až po efektívnu komunikáciu zameranú na generovanie leadov a budovanie povedomia. Jej odbornosť v rámci ŠŤAVA do HORECA zahŕňa nielen praktické rady a tipy na zlepšenie viditeľnosti, ale aj hlboké pochopenie algoritmov a trendov, ktoré LinkedIn riadia. Vďaka jej prístupu a rozsiahlym znalostiam sa mnohým klientom podarilo výrazne zvýšiť ich online dosah a upevniť ich pozíciu na trhu.

Tvrdí, že LinkedIn je zlatá baňa pre mnohé hotelové zariadenia a neoceniteľným nástrojom pre moderný marketing.

Katarína Žídek Gaťášová

Experzíta: Marketing a PR

Kataríne učaroval marketing a PR pre hospitality, špeciálne pre reštaurácie, pred 16- timi rokmi, kedy sa na Slovensku ešte len rozbiehala fine diningová gastronómia a špeciálne PR pre kuchárov nikto nerobil. Mala tú príležitosť pracovať pre spoločnosť, ktorá sa nebála investovať do marketingových a PR aktivít, jej prevádzky a kuchárov poznali aj za hranicami Bratislavy.

Počas ostatných rokov sa zmenili nielen zákazníci a marketingové aktivity, komunikačné kanály, ale predovšetkým klienti. Tí čoraz výraznejšie strácajú pozornosť a podnetov v okolí je toľko, že aktuálne žijeme v dobe chaosu a koncentrovanej nesústredenosti. Napriek tomu je stále HORECA marketing a PR pre ňu výzvou, pretože súhra „starého známeho produktu“ a inej, odlíšiteľnej komunikačnej exekúcie  je čarovná.

Expertíza Kataríny je vytváranie marketingových stratégií a budovanie cesty pre HORECA zariadenia. Aktuálne figuruje vo firme EHM, no sme radi, že tvorí veľmi dôležitú súčasť odborníkov ŠŤAVA do HORECA. Pomôže vám totiž s nasmerovaním kto ste, pre koho tu ste, ako a kde budete oslovovať svojich klientov tak, aby ste boli stále jednou nohou dopredu, a aby ste si budovali klientelu, s ktorou budete vy sami dlhodobo šťastní a zároveň úspešní v svojom podnikaní.

Lucia Oslanec MBA

Experzíta: Rezervačný proces a predaj

Lucia 11 rokov prežila na prevádzke 4* a 5* hotelov, pričom skúsenosti má prevažne z recepcie, organizovania eventov, svadieb a manažovania firemných dopytov. Jej prioritou bola vždy starostlivosť o klienta a jeho spokojnosť. Neskôr sa dostala cez riadenie systémov a predaja k revenue manažmentu, kde pochopila, ako kľúčové je, aby všetko na prevádzke spolu ladilo a vytváralo jeden organizmus. Ako predaj a cena vplýva na spokojnosť hosťa a ako nespokojní hostia vedia ovplyvniť plány revenue manažmentu.

V rámci svojej expertízy uľahčuje klientom život tým, že ich učí efektívne využívať dostupné nástroje pre riadenie vyťažovania, pomáha im nastaviť si predajné procesy na recepcii, aplikovať dynamické ceny do predaja pobytov pre individuálnych klientov, prepájať si predajné kanály tak, aby všetko hralo v ich prospech a bolo to pre nich maximálne jednoduché.

Aktuálne pôsobí vo firme EHM ale stala sa zároveň aj odborníčkou projektu ŠŤAVA do HORECA, aby nastavila u klientov poriadok v číslach, systémoch, formulároch, reportoch a komunikácii internej ako aj na klienta. Denne robí rozhodnutia v manažovaní všetkých predajných kanálov na hoteli s cieľom zarobiť viac s menšími nákladmi a učí to robiť aj hotelierov.

Tomáš Bendžala

Experzíta: Revenue manažment

Tomáš 15 rokov pôsobil v sieťových aj samostatných hoteloch na Slovensku aj v zahraničí. V rámci projektu ŠŤAVA do HORECA je jeho špecializáciou revenue manažment.

Nastavuje obchodné stratégie z pohľadu cenotvorby, riadi projekty zamerané na implementáciu online predaja a dynamickej ceny, zostavuje tržbové plány a participuje na zmenách v celkovom business prístupe na hoteloch. Má za sebou niekoľko projektov integrácií softvérov (PMS, CHM, WBE, RMS) a ich zavádzanie do praxe. Takmer každý klient má iné technické systémy, ktoré používa, Tomáš nastavuje optimálne riešenia a procesy ako s nimi efektívne pracovať a dosahovať lepšie výsledky s vyššími tržbami.

Kompletné profesionálne know-how, skúsenosti, garanciu kvality a odbornosť rozvíja vo firme EHM a stal sa aj jedným z odborníkov ŠŤAVY, aby posunul tento projekt svojou expertízou o krok vpred. Na hoteloch nastavuje revenue manažment, lebo je presvedčený, že bez správnych čísiel sa nedá nič riadiť. Je zodpovedný za stratégiu cenotvorby u klientov a riadi tím revenue manažérov s cieľom prinášať každému klientovi zisky formou lepších tržieb za čo najnižšie náklady. Jeho každodenným koníčkom a zároveň zodpovednosťou sú čísla a zlepšovanie ich kondícií detailným, systematickým revenue manažmentom, analýzou a vyhodnocovaním potenciálu daného hotela v danej chvíli na trhu.

Martin Kupča

Experzíta: Etiketa a starostlivosť o zákazníka

Martin je človek, ktorý má viac ako 10 ročné skúsenosťami v oblasti gastronómie a hotelierstva. S radosťou a nadšením sa podieľa na vytváraní nezabudnuteľných zážitkov pre hostí. Jeho kariéra zahŕňa prácu v hoteloch a reštauráciách, ktoré vždy kládli veľký dôraz na vysoké štandardy gastronómie a servisu, ale aj celkovo etikety v službách.

Jeho cieľom je poskytnúť zákazníkom nielen základný servis, ale vždy aj niečo navyše – jedinečný zážitok, ktorý si zapamätajú. Verí, že k tomu je nevyhnutné poznať hostí ako jednotlivcov s ich problémami a starosťami. Vďaka tomuto empatickému prístupu sa mu darí nadviazať s hosťami výnimočné a nadštandardné vzťahy, čo daných hostí motivuje k opätovnej návšteve.

Sústreďuje sa na pomoc zamestnancom, aby sa stali hodnotnými, samostatnými a šťastnými členmi tímu vo vašom podniku.

Martinova expertíza v rámci projektu ŠŤAVA do HORECA: Zaškolenie ľudí z oblasti mimo gastra, servis podľa etikety, servírovanie a znalosti o vínach, servírovanie alkoholov, znalosti skla a inventáru pre servis, znalosti o rozdelení teamu a časovom pláne pri príprave akcií a spoločenských udalostí, etiketa stolovania, komunikácie a správania sa pri servise aj mimo neho.

Branislav Michalčík

Experzíta: Gastronómia

Braňo je skúsený šéfkuchár s 18-ročnou praxou v gastronómii. Je viceprezidentom Aregala Slovensko a jeho kuchársky štýl je zmesou tradičných a moderných techník. Má rád výzvy a svojou kreativitou neustále posúva hranice gastronómie, pričom svojím jedlom vytvára nezabudnuteľné zážitky aj pre tých najnáročnejších hostí.

V rámci expertízy projektu ŠŤAVA do HORECA pomáha zariadeniam so zariaďovaním kuchyne s dôrazom na praktickosť miestnosti. Nastavuje procesy, skladové hospodárstvo, kalkulácie, pomáha s výberom dodávateľov, či zaškolením personálu v oblasti manipulácie s konvektomatom.

Je výborný tiež v tvorbe jedálnych lístkov, vyskladaní niekoľko chodových degustácií, tvorbe tematických večerov a jeho špecializácia je aj food styling a painting.

Peter Hofer

Experzíta: Barmanstvo a moderná mixológia

Peter je uznávaný barman s viac ako 10-ročnou praxou. Jeho vášeň pre barmanský svet ho priviedla k špecializácii na gin a dnes pôsobí ako ginový ambasádor, kde šíri osvetu o histórii, výrobe a správnom podávaní tohto obľúbeného destilátu.

Peter je vyhľadávaným odborníkom nielen pre svoje vynikajúce schopnosti pri miešaní drinkov, ale aj pre svoje edukačné schopnosti. Školí barmanov v prestížnych baroch po celom Slovensku, kde sa zameriava na zdokonaľovanie techník, kreativitu v príprave koktailov a profesionálny prístup k zákazníkom. V rámci projektu ŠŤAVA do HORECA učí barmanov nielen základom miešania drinkov, ale aj tomu, ako si vytvoriť vlastný štýl a ako kombinovať chute tak, aby každý koktail bol zážitkom.

Odborný garant ŠŤAVA do HORECA

Asociácia hotelov a reštaurácií Slovenska (AHRS) je najväčšie a najsilnejšie profesijné združenie, ktoré zastupuje viac ako štyristo zamestnávateľov v sektore HORECA na Slovensku. Budujeme férové podnikateľské prostredie, komunikujeme s vládou a samosprávou, úzko spolupracujeme so slovenskými, ale aj medzinárodnými odbornými partnermi, a prepájame zamestnávateľov z rôznych segmentov hospitality – sme #HORECAslovakia!